Csomagoló gépek forgalmazásával foglalkozunk (jelöléstechnikai berendezés, amelyekkel pl. a termék szavatossági idejét tudjuk feltüntetni nyomdatechnikai eljárással a termékeken), amelyeket kizárólag Magyarországon értékesítünk. Eddig egy alapszoftverrel működtek ezek a berendezések, amelyek már gyárilag be voltak építve. 2016-tól új igény jelentkezett, hogy az ügyfeleinknél felmerült speciális adatintegrációs feladatok megoldását szoftverekkel támogassuk. Az elkészült szoftver nem kapcsolható közvetlenül egy adott géphez, hanem egyidejűleg több nyomtatót vezérel. Ezen szoftverek saját dolgozóink által kifejlesztett szellemi termékek, amelyeket az Immateriális javak közé  aktiválunk. A forgalmazott gépekhez hasonlóan a vevő igényeinek megfelelő külön szoftvereket is el kell látni sorozatszámmal, amely a későbbiek során biztosítja a beazonosítást. A tervek szerint 8 db alapszoftvert fogunk nyilvántartani a szellemi termékek között, amelyek felhasználói jogát értékesítjük ügyfeleink részére. Ezeket állandóan fejlesztjük (Up date), de lesznek olyanok is, amelyek egyedi megrendeléssel csak 1 db géphez kapcsolhatók és csak 1 alkalommal értékesítődnek, mert csak egyetlen egy vevőnek lesz igénye erre a speciálisan kifejlesztett szoftverre.

Kérdés: Helyesen járunk-e el, ha az alapszoftvereket szellemi termékként tartjuk nyilván és amortizáljuk, illetve a fejlesztéseket ráaktiváljuk? A sorozatszámmal történő ellátást úgy oldanánk meg, hogy a 2-es számlák között a testreszabás során felmerült ügyfél specifikusköltségeket aktiválva, készletre vennénk az alapszoftver módosítását, azaz addonját. Értékesítéskor innen  vezetnénk ki a 814 ELÁBÉ számlára. Az egyedi megrendelésűeket szintén aktiváljuk az immateriális javak közé, értékesítéskor innen vezetjük ki a 861 számlára. Még fontos információ: a számviteli politikában úgy határoztunk, hogy aktiváljuk és nem hagyjuk a költségek között a fejlesztéssel kapcsolatos költségeket.

Ha rendelkezik előfizetéssel, erre a linkre kattintva be tud lépni. Amennyiben előfizetőként nincs jogosultsága ehhez a tartalomhoz, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

Visszahívás

Termékkel kapcsolatos kérdése van? Visszahívjuk!
A fentebbi linkre linkre kattintva az ügyfélszolgálati oldalra jut, ahol a jobb oldali mezőben megadhatja, hogy melyik termékünkről szeretne többet megtudni.

Szakmai kérdést szeretne feltenni?
Ide kattintva teheti meg. Szerzőink néhány munkanapon belül, írásban válaszolnak Önnek.
(A szolgáltatás azoknak az ügyfeleknek érhető el, akiknek az előfizetése tartalmazza a szaktanácsadói szolgáltatást.)

 

Új termék

Munkajog a közszférában

Kiadványunkkal könnyen értelmezheti a közszférában dolgozókat érintő szövevényes munkajogi előírásokat.


» Rendelje meg most!

Cégre szabott kihelyezett képzések

 

 A siker egyik záloga a folyamatos képzés, mely egyik leghatékonyabb formája, ha személyre szabott. A kihelyezett képzéseink által elsajátított kompetenciák segítik Önöket abban, hogy elérjék célkitűzéseiket. Ehhez rendelkezésükre bocsátjuk teljes képzési portfóliónkat, valamint bármely további téma kidolgozására nyitottak vagyunk!

Ha ez a lehetőség felkeltette érdeklődését, kérem, keressen bizalommal!

Üdvözlettel,

Szabó-Auguszt Emőke| szeminárium és konferencia menedzser

[T] +36 (1) 273 2098    [M] +36 30 586 5402

[E] emoke.auguszt@forum-media.hu | [W] www.forum-media.hu

 

Telefonos ügyfélszolgálatunkat az alábbi számokon érheti el. 

 

Vezetékes szám:
+36 1 273-2090, +36 1 273-2091

 

Amennyiben kérdéseit írásban szeretné feltenni, lehetősége van az alábbi címekre elküldeni azokat.

E-mailben:
forum-media@forum-media.hu
ugyfelszolgalat@forum-media.hu

Postai úton:
1139 Budapest, Váci út 91.